Gädda 12.7

Gädda 12.7

söndag 8 juni 2014

Grymt gösfiske!

Idag var det äntligen dags för gösfiske. Jag och Niklas Persson var ute på sjön
vid 7 tiden och riggade upp grejerna och sedan var de dags för fiske.
Vi började dagen med en liten tjock gädda som verkligen var huggvillig,
den stog på 2 meters djup och jag hann inte mer än att stanna jiggen så högg den.




Vi åkte sen vidare och hittade väldigt fina ekon som vi fiskade på. Jag släppte på ett av dom fina
ekona, lockade lite och den visade intresse och steg mot grejerna och högg väldigt
hårt! Den kändes mycket bra, och pulsen steg, och när jag väl fick se den vackra gösen
så steg den ännu mera. Vi landade den, vågen stannade på 5,2 kg och 79 cm lång.
Foto togs och sedan fick den friheten åter. Sen var det Niklas tur och släppa på ett stort eko.
Efter många lockningar så börja den visa intresse och den gick upp och tog grejerna.
Den vägde 4,2 kg och självklart fick den friheten åter
 
.
 
 
 
Efter mycket åkande fram och tillbaka och leta ekon så hittade vi ett eko som jag släppte
på men vi tappade sedan bort fisken och jag hade redan släppt och hade grejerna nere
på de djupet fisken stod på så jag skulle vara beredd på att den skulle komma tillbaka
och sen kommer fisken ifrån botten upp mot grejerna och hugger väldigt hårt och jag
får till ett väldigt bra mothugg och den gick och stökade ett tag och när den var
någon meter under ytan så drar den ner ännu en gång, men sen får jag upp den och
kan landa den lugnt och försiktigt, och när den väl är i båten så ser vi att de är
samma storlek på den som den första jag fick, nu stannade vågen på 5 kg.
 
 
 
 
I mellan dessa vackra gösar fick vi även små gösar som var huggvilliga.
De drog in ett regnväder över sjön men vi fortsatte fiska och visst fick vi fisk men dock
bara smått. Jag provade även mitt nya vertikal spö från Fox Rage idag ett Ultron Custom rods technology upp till 40g, och jag älskar det!! Sånt härligt spö.
 
 
 






Dagens fiske har varit bra! Nu inväntar jag laxfiske i Ljusne och snart har man första
flugfiske passet, så de är dags att börja binda lite laxdräpare.
Jag har precis startat upp bloggen och har inte hunnit fått koll på allt ännu,
men de kommer inom en snar framtid!

Ha de bäst och skit fiske på er!!

/Evelina






1 kommentar: