Gädda 12.7

Gädda 12.7

onsdag 16 juli 2014

MItt fiske den senaste veckan

Det har varit mycket jobb på sista tiden, men några fiskepass har jag hunnit med!
Ikväll blev det lite mete efter abborre. Det var jag, sambon, svärfar, svärmor och sambons kusiner som var och fiskade. Vi fick ganska mycket abborrar, den minsta i gänget drog den största abborren! 
 
 
 
 


Cornelia med sin fina abborre hon fick! Grattis till dig! Hennes bröder Alex och Wille fick också abborrar varav en fick vi med på bild.
 

Alexander med sin abborre vi lyckades få med på bild.



Tidigare i veckan har jag fiskat lite öring tillsammans med Niklas. Vi fick 4 st på ca 1 kg. Vi fiskade med drag och alla fick friheten åter!





 
 



Förra veckan fiskade jag efter lax med 2 handsflugspö. Niklas började bra med en fin lax på 12,1 kg. Jag fick känna fisk, fick på några felkrokade och sedan fastnade man i en massa linor hela dagen så de kändes som lax tuggningar och de kändes som hoppet var ute.
Åkte hem en sväng och kom lagomt ner tills min runda skulle bli, det började att spö regna och jag kastar ut och låter de följa med i de fina vattnet som kom.
Till en början kändes de som att jag fastnat igen men denna gång var det riktiga lax tuggningar och fick till ett bra mothugg och drilla den ett tag.

När det var dags för håvning så simma den ut ur håven 2 gånger innan håvmannen fick in den riktigt. Jag frågar ivrigt om flugan satt i munnen och han säger att den sitter klockrent! Jag har spräckt nollan för dagen. Underbart!! Vågen stannar på 9,7 kg! Imorgon är det dags för laxfiske igen på flugspö. Jag hoppas det kommer gå de lovade 230 kubik hela dagen imorgon.





Ha det bäst allihopa och skit fiske på er!!!

//Evelina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar